underbara lediga tid


( bild från sommaren 2011 )

Oj, vilken sovmorgon jag har tagit. Vaknade till vid 06 som vanligt men lyckades somna om. Har ätit frulle i sängen, tittat på nyheterna och degat som aldrig förr..
Det jag vill göra på min egen tid är att inte bry mig om tvätt, disk, plocka undan, planera, tänka mm. It looks like crap hemma men kunde inte bry mig mindre.

Nu börjar längtan komma efter Milo. Men jag känner verkligen inne i själen att jag behöver få den här tiden till att hinna med att varva ner och inte vara den där stressade mamman som försöker få ihop varenda pusselbit 28 dagar i månaden utan en tid till att andas. Jag förstår inte hur HELT ENSAMSTÅENDE klarar det?
....och kanske med fler barn oxå? Jag skulle nog inte klara det eller så skulle jag vara sämta mamman ever!
Jag behöver få sakna och längta så jag tar vara på tiden mer, precis som i parrelationer... man måste få bara vara... för att inse hur mkt man saknar och älskar den man är tillsammans med.

Solen skiner idag men jag måste plugga.. det gör mig inget för jag är inne i ett jätte flow... min fallbeskrivning kommer säkerligen komma ut i bokform, hahaha...

Får se hur det blir med träningen idag,,, känner mig aningens mör och tung i kroppen...
Åt grovt rostat bröd till frukost, magen fick en rejäl chock och gillade det inte men gott var det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0