skitdag idag

Nu kommer det ett sånt där inlägg där jag bara klagar. Idag har det inte varit så kul för jag har varit helt slut. Jag avskyr såna dagar då Lillen vaknar så där aptidigt, fast det gör han ju oftast. Någon gång i månaden kan han vakna vid 07 men då har har ju oftast vaknat 14 gånger med så man har inte fått mer än 30 min sammanhängande sömn. I natt vaknade han iallafall inte men 05 så var det morgon och JAG ÄR INTE MÄNNISKA DÅ. Vissa dagar går det lättare men känner jag mig sådär jättedov och hängig speglas det av på Milo. Han känner direkt om jag är trött och gör allt han inte får. Hans senaste är att ta sin lilla stol, ta upp sig till mikron och stoppa saker i den för att sätta igång den. Han är snabb den lille med.
Idag skulle jag bli upphämtad av "moffa" för att handla cykelstol/vagn och andra saker kl 09.30 men vid 08 efter en stor äggfrukost försökte jag söva Lillen igen och det funkade. Jag messade och sa att jag skulle passa på att sova så jag skulle orka med resten av dagen.
Blev jag piggare av en timmes sömn? Svar nej.
Vi åkte och handlade och brände pengar jag egentligen inte har. Kom hem med en superbra cykelstol som går att vinkla för sovläge men tror ni den passade min cykel? Svar nej. Bara åka tillbaka. Det blev iallafall en cykelhjälm till mig, lyse, nya joggingskor, en Rönisch tjocktröja, en supersnygg tunn jacka från Tenson, gummistövlar samt regnställ till Lillen ....och en massa mat och saker till hemmet...
Fick andas lite utan Milo iaf. Som jag skrivit innan så älskar jag att vara med min son, men jag blir ingen bra mamma när jag känner mig slut som artist. Jag ryter och skriker och känner mig sååå dum efteråt. Jag hatar den känslan. Inget jag försöker göra för Milo duger, han gnäller och gnäller och gnäller och jag orkar inte med gnäll. Jag längtar tills han kan prata....och börjar sova bättre.
Nu VET jag att det inte är öronen det är fel på. Ikväll fick han faktiskt Ipren om det nu är så att han har ont någonstans, men vart ? Växtvärk? Han har fått alla tänderna han ska ha så det är ju inte det.
Jag ska faktiskt lägga mig nu och sova. Inget skolarbete nu. Jag vill bara börja morgonen utsövd och med ett gladare humör. Jag hoppas att det inte spöregnar i morgon bitti så vi kan komma ut på en PW.
Låt morgondagen bli en gör om gör rätt dag......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0