krig av tankar






Jag lägger bilderna först för jag har sån lust att bara spotta ur mig alla mina tankar på en å samma gång så jag tror ingen kommer läsa allt ändå. Vissa dagar känns det bara som om man håller näsan ovanför vattenytan och skulle en liten mygga landa på en så skulle man sjunka totalt. Idag var en sån dag. Allt gick fel. När såna dagar inträffar känner jag mig så himla bitter. Jag blir rent av elak. Jag får elaka tankar, visserligen tycker jag att dom kan vara rätt så roliga med. Jag kan inte förklara riktigt hur det är att ha hjärnkaos av tankar. Det blir bara svårt att sortera allt sen hittar jag något förutom alla måsten som jag tycker är roligt och då kan jag inte släppa den tanken förens jag har lyckats med att göra det roliga. Som nu tex. Min pluggtid gick åt att åka hur långt som helst för att fixa däcket till vagnen så jag var så illa tvungen att skjuta upp plugget tills ikväll. Innan idag hade jag råkat radera min vattenstämpel i ps och jag hann inte fixa en ny. Sånt kan störa mig. Det stör mig fast jag tycker det är kul att fixa det. Jag kan inte göra något annat innan det är gjort. Så nu skulle jag hunnit plugga i en timme men istället har jag pillat med en ny vattenstämpel. Nu finner jag lugnet och kan koppla bort den tanken. Det skulle inte gå att plugga om jag inte fick detta ur tankarna.
En liten släng av adhd´n som inte är diagnostiserad.

Lillen blev iallafall glad av trehjulingen. Han var så ivrig med att hjälpa till att skruva ihop den. Så himla söt.
Han har inte ännu efter denna dags träning hajjat hur man ska trampa för att komma fram utan han tar sig fram genom att sparka.

Nu ligger jag i sängen och har såna där elka bittra tankar. Det stinker strömming i hela lägenheten. Jag avskyr matos. Speciellt matos som inte är ens egna. Varför ska mitt hem stinka någon annans mat? varför kan dom inte vädra utan låta allt gå ner i trappen istället?
Som idag när jag väntade på skjuss och satt på en bänk och läste ur min litteratur. Så kommer det en gubbe och sätter sig bredvid mig och röker på sin cigg. Jag var redan arg och bitter och vände mig och och hostade honom rätt i ansiktet och frågade honom om han tyckte det var trevligt?
Han reste sig upp och gick, lite chockad.
Visst jag kan röka en cigg, jag är inte så känslig. Det jag är känslig emot är ohyfs. Jag satt där först, han kunde frågat om det var ok innan.
Usch var jag vill bråka med någon.... hade nästan hoppats på att gubben skulle svarat tillbaka.
Jag är frustrerad. Kanske sexuellt. Börjar påminna om en sur gammal kärring som inte fått något på länge. Jag behöver nog ha sex helt enkelt.

Nu ska jag ta mig i kragen... ska skriva om en metod som man kan eller använder i arbetet. Hade tänkt att skriva om trestegsmodellen. Borde inte vara svårt...



Kommentarer
Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

Så fina bilder! :)



Ja, vissa dagar är verkligen kaos! Igår hade jag en bitter dag... Jag öppnar köksluckan under diskhon (där vi sorterar återvinning... alldeles för mkt) och en massa rasar ut... Tänker inte mer på det... Bär senare ner saker till källarn och i källartrappen rasar saker ner efter mig (gaah), tar ut kaffefilter och alla kaffefilter faller ner i golvet, tar ur ett kakpaket ur skafferiet och flera saker rasar ut... (säkert nåt jag glömt). En dålig dag kanske, eller så behöver jag visst städa precis överallt haha :D Men vissa dagar händer precis allt...



Sv: Jo, sant som du säger... Kanske jag ska börja öppna mig mer i bloggen :) Måste börja träna på det :) Ibland vet jag bara inte hur jag ska formulera mig och då känns det bara onödigt att skriva :/



2012-05-23 @ 22:50:47
URL: http://emmashjartan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0