Järn

Tror jag har en rejäl brist igen trots min knaprande av järntabletter i hästdos. Det är inte en sån trötthet som när man gjort för mycket utan mer som gravidtröttheten man har i början. Utmattning, grus i ögonen, helt färdig och omotiverat. Nu har det gått 3 månader sen sista provet. När jag kollade mig första gången hade jag 8 i värde och det är järnbristANEMI eftersom 10 är lägsta värdet. När jag avslutade behandlingen i oktober förra året hade jag 87 och bara någon månad senare i januari var den nere på 27. Det blev bättre kändes det som men nu har jag alla symptomen igen.


Denna gången kommer jag kräva en utredning eftersom det inte hjälper att jag äter mängder med järn och ändrat min kost radikalt. Trött på att vara trött och jag orkar inte träna, det är direkt farligt att höja pulsen då.. :( bakslag.

Somnade vid 17 och vaknade 23. Ska somna om nu. Har ätit lite söt yoghurt. Det är därför jag oxå är sugen på sött och godis för kroppen skriker efter snabb energi. Efter att jag har ätit det känner jag mig som mig själv men sen dalar det. Fy!!



Kommentarer
Linda

Be dem ta värde på folsyra istället. Har du brist på det kan inte kroppen ta upp järn ordentligt! Hände mig, åtgärdades enkelt m receptfria folsyretabletter! Lycka till!!

2012-05-15 @ 06:08:10
URL: http://blogg.loppi.se/Linda


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0