ångest och lugn i ett



När vi var i centrum tänkte jag att jag skulle köpa något kul till Milo. Vattenfärg var min första tanke och när jag hade det i handen och läste " ej för barn under 3 år pga av små delar " så tänkte jag att jag kommer ju vara med honom hela tiden så han kommer ju inte svälja något.
Vi knatade runt i centrum en stund, jag med ett stort sug efter öl. Gick många gånger fram mot Systemet för att sedan vända innan jag ens kommit fram. Känslan är suget, min svaghet, öl... jag har inget sug för fet mat och godis men öl... jisses vad gott!
Nu hade jag en djup konversation med mina små vänner som sitter på axlarna.
Den goda säger;
- Du kommer inte må bra av att du bryter det du gått så hårt inför, du kommer ångra dig i morgon. Det kommer dagar när du nått ditt mål och då kommer du inte känna ångest för att du unnar dig något som egentligen inte är bra.
Den andra säger;
- klart du förtjänar öl, du som gått ner 5 kg redan! Nån öl skadar ju inte! det tränar du bort i morgon...

Varför lyssnar man på den dåliga för. Visst fan gick jag och köpte öl, visst fan sitter jag nu med en öl men kan inte riktigt känna att den smakar så där gott som jag föreställt mig att det skulle göra just för att jag inte har nått mitt mål.... som den andra sade....
Inte nog med det, jag åt kolhydrater till middag med... men jag får väl tänka att det är väl så man lär sig... Nu vet jag att det inte är värt att ta den där ölen eller ändra min kosthållning så länge jag inte nått mitt slutgiltiga mål... eller när jag kommit ner till 62 kg...
Min mage är supersvullen och klarar inte av kolhydrater så sent på kvällen alls...
Mitt mål kommer jag ifs inte vara klar med eftersom jag vill bli stark och få synliga muskler - alltså smal i sig är inget jag strävar efter... men att få komma in i mina gamla jeans...ja!!



Så... nu ska jag lyssna på FÖRNUFTA och strunta i vad SUGET säger...

Tänk att efter 30 år så känner jag inte mig själv än. Det är en ständig kamp. Inte bara med saker man äter och dricker utan i det stora hela, val man gör i livet.
Om man bara skulle lyssna till Förnufta så skulle man nog aldrig ha ågren för något, men å andra sidan så skulle man nog inte kunna leva heller.

Kommer man någonsin lära känna sig själv?

Åter till målandet. Han halsade dopp-vattnet, inte bara en gång utan flera, stoppade penseln i munnen, målade sig i ansiktet, smakade med fingrarna...
såååå... my lesson .... LÄS VARNINGSTEXTEN!! det som är för 3 år är inte för ens snart 2 åringar!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0