underhålla en sjukling



Milo är energisk, har inte ro att göra något i mer än nån minut. Han vill att jag ska läsa för honom men sen vill han inte mer när jag börjat, han vill måla, jag drar fram allt och han ritar lite sen är det bra. Det är svårt att underhålla en Liten då eftersom han inte har någon ro till något. Jag försöker göra nya saker med honom hela tiden men kan man öva på att han ska koncentrera sig på en sak i taget?

Svårt det där.... Skulle gärna vilja läsa böcker för honom men han vill gå iväg efter bara en sida. Jag vill bygga bilbana med honom men den tar han isär och går iväg och drar fram en kastrull. Något han gillar att göra och länge är att diska...

Får nog bli han som tar hand om berget med disk idag, diskmaskinen får en vilodag... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0