kräkigt igen

Grannen bestämde sig för att banka och spika när klockan var närmare 22. Då gick jag upp och ringde på.
Han höll på att spika ihop en byrå så han kunde få plats med sina kläder i. Min tanke var, vilket jag sa att om man nu redan vet att det är lyhört, vi har pratat om det innan när han spelade trummor vid midnatt och han isolerat för det nu hur han tror att det inte skulle höras om man hamrar och spikar runt 22? är det sååå lyhört får jag till svar.
Jag sa att även om klockan inte är 22 så bor han nu inte i villa, man visar respekt och att sätta ihop möbler och möblera är något man kan göra när man kommer hem efter jobbet inte så sent. "Jag har bara några spikar kvar"-----

När jag väl fått ro vid 23.30 och hunnit precis somna till väcks jag av att Lillen gnäller och gråter. Jag smyger in och ser honom sitta upp. Letar efter nappen och ska puffa till kudden och sätter hela handen i något varmt och blött... japp, krääääk. Tog av Lillen pyjamasen, lyfte upp honom, tog honom till min säng, ignorerade hans säng, försökte få honom att somna om i min.... vilket inte var det lättaste. Han sparkade med bena, drog sina händer på magen, klappade händerna, bökade och stökade. Måste ha somnat till för att vakna av en kvävljande ljud, dax igen, på täcket, på kudden på .... inte lite var det heller. Hålla Lillen, sätta ifrån mig en liten, lägga allt i badkaret, lägga ut en massa handdukar och sen var det bara att försöka somna om.

Lillen vaknade vid 06.30 hur grinig som helst. Pekade på allt, inte visste jag vad han ville ha lika lite som han visste. Till slut visade han mig att han ville ha kakor men jag sträckte mig till smörgåsrån. Efter det var han inte gladare så fick honom att somna om vid 08.30... Tvättmaskinen går på högvarv, disken är uppe i taket, grus från vagnen på golvet och en trött mamma som hoppas att hon inte blir sjuk till sin dejt i morgon....igen... men så är det.. det goda livet att ha barn!

Ingen träning idag alltså.

Hittade bilder från i slutet på oktober när jag kom till insikt att jag inte trivdes med min kropp. Herrejävlar vilken skillnad. Får se om Zanna vågar sig hit ikväll och fota lite och måtta. Lägger upp bilderna sen...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0