tid tid tid



Hujjedamig vilken natt och morgon och förmiddag! Lillen vaknade 04, då fick han in en flaska i munnen, finns inte på världskartan att jag går upp mitt i natten! Det är inte alltid han behöver en flaska det beror bara på hur hans prat låter... låter det som han samtalar med nallen och säger "däääär dääääär" så är det nog tid för att ta till flaskan. Han lyckades somna om till 06.03 tror jag och inte fan var jag piggare och gladare då. Jag är inte människa om jag inte får sova till minst 07...minst...efter att jag försökt att övertala Lillen att somna om så gick vi upp. I medvetandet så låg jag nog egentligen kvar i sängen och sov. När han vaknar så tidigt brukar han alltid bli trött efter någon timme. Det är bra och dåligt. När jag väl vaknat till liv efter 35218635455 liter kaffe så ska han somna om... tror ni att jag kan då? nä! och sover jag då blir hela dagen ännu segare och jag kan inte somna på kvällen i rimlig tid. Men somnar han en stund har jag chansen att få ta mig en dusch i lugn och ro och hinna sminka mig lite utan att ha en Liten som ska upp i famnen eller gnälla under mina ben.
Hade iallafall idag hoppats på att han skulle somna men han hade annat i tankarna. Han skulle bara leka och hitta på alla hyss han bara kunde hitta på. Min stubin är inte så lång då men man får ta på masken, dra igång den glada rösten och spela spel. Det är faktiskt egentligen inte hans fel att jag är så trött, även om det känns så. Så här är det att vara mamma....bara bita ihop och gilla läget!

Detta inlägg blev inte långt... han somnade inte förens efter lunch, då var han så trött så han somnade i sin stol men när jag la han i hans säng skulle han leka.....efter en stund så somnade han...för att vakna nu... 25 min senare, man får väl tacka för den lilla tid man får att kunna ta kraft att orka till kvällen...

Det var 2 månader sen jag fick resten av bilderna som ska in i albumet 0-12 mån.... tror ni att jag har hittat tid att sitta ner i lugn och ro för att få in dom.... ja ja... kanske det har funnits tillfällen men dom har jag använt till att klämma pormaskar, noppa ögonbrynen, fila fötterna och det som får en att känna sig lite som en människa.

Nu ska Lillen få vakna till sen ska vi nog ta oss en promenad...eller så somnade han visst om .... tjohoooo!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0