sömn, dejting & rutin



Igår hämtade jag Milo vid 15 och gick över till min mor för att äta hennes goda lasagne. Jag bara älskar att vi bor så nära så vi kan umgås varje dag. Hursomhelst så hade Milo bara sovit knappa timmen trots att han gick upp supertidigt. Han började visa att han var trött redan vid 17 tiden men vi gick hem och han fick mer mat som han åt glatt vid 19 tiden. Han fick smälta maten lite sen var det dax för att sova. Jag trodde verkligen att han skulle sova länge, iallafall till 06.30 men redan klockan 04.50 var det morgon. Körde en annan taktik och "låtsades" inte om honom för att se om han skulle förstå att alla ( jag ) sover och det är natt men efter några ofantligt många "dääääääähh, titttta däääääääh" gick jag upp och gav honom välling och bytte blöja. Han var inte hungrig alls. Han skulle bara komma upp, men no no no... jag lade mig i hans rum och efter ett bra tag, typ en timme somnade han om till 07.30!!! Jag måste försöka vända på detta. Han sover ju inte mycket på dagen trots att han vaknat tidigt, han går inte och lägger sig supertidigt heller men efter 19.30 är det ohållbart, då är han trött så in i vassen... 9 timmar sömn per dygn för en 16 månaders är inte ok. Mindre sömn för mig är inte heller ok....inte nu när jag är själv. Jag får aldrig sovmornar längre för då pappa J tar honom så jobbar jag och då kan jag inte sova så detta måste vi få en ändring på!

Efter att Lillen somnat så gick jag in på dejtingsidan, jag har visserligen den i mobilen med och det är grymt beroendeframkallande, värre än fb kan jag säga. Jag ringde upp en kille igår kväll som jag pratat mkt med dom senaste dagarna. Vi klickade asbra tills att jag fick höra att han är inneboende, där sprack det. Jag har en heting som inte är vip, han går in på min sida som sagt hela tiden och det är superirriterande så jag skickade ett vykort till honom men eftersom han inte är vip så kan han inte svara...
Jag har fått ofantligt mkt respons och det är kul. I morse had jag fått ett jättefint "brev" och när jag tittade på hans bilder så fanns det något där. Han är inte dösnygg men något säger mig att det är något där. Det jobbigaste är nog att komma så långt som att prata i telefon och känna att det inte är bra, jag vill inte vara elak lixom. Jag vill inte hoppa på en dejt utan att ha utforskat lite först. Killen jag snackat med vill ju ses, är jag ytlig om jag väljer bort honom för att han inte har ett eget boende? Jag kan ju inte ta hem honom hit och jag vill verkligen inte springa hemma hos någon tant i hennes hem. Självklart ses vi ju på neutral mark innan men sen då? om man fastnar för varandra? Tror han att han kan flytta in hos mig då? Ja ja.. jag är alltid hundra mil framåt i tankarna.
Nu ska jag gå på min magkänsla fast mest om förnuft. Jag ska hålla på det jag vet innerst inne är bäst.

Idag ska jag röja hade jag tänkt. Ska storstäda badrummet, varje liten fläck ska spolas bort. Sen ska jag rensa bort allt som står på skötbordet i sovrummet. Har aldrig använt den, den har blivit ett avdumpningsställe för diverse bröte. Sen vill jag ju självklart testa nya objektivet med, satan vad den väger... 1,1 kg.....


Kommentarer
Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Hahah visst gör det! Eller skridskor :D Tror att det är de klumpiga kängorna som gör att hon går så, det gäller att hitta sina knep ;D



Kram

2012-01-11 @ 20:38:10
URL: http://madeleines.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0