shopping



I morse hörde jag att Milo vaknade till vid 06. Jag var så himla trött så jag gav honom välling och låtsades som om han vaknat mitt i natten. Lade mig i hans säng och precis när han skulle somna om så puttade Badah upp dörren och skakade sig. Det låter kan jag ju säga. Milo vaknade till men jag sjyssade om honom att somna om.
Vet inte vad som hände men vi vaknade strax efter 08, inte mycket piggare. Jag avskyr när det regnar ute och man måste packa ner en liten i vagnen med regnskydd, klä på mig, klä på Grisen något så hon inte blir kall och blöt och sen när man kommer ut kissar hon bara och vill in. Det tar alltså längre tid att klä på sig än att vara ute.
Milo är inne i en mysperiod igen och pussar och kramar, spexar, leker och talet börjar att komma! Han säger inte många ord men dom orden han väl säger hör man klart och tydligt vad det är! Idag så sa han sitt namn när han såg en bild på sig själv. :)
Hur som helst så ringde min mor och ville att vi skulle åka till Kista... jag hade sett fram emot en dag hemma, speciellt när det är sånt busväder ute och man är trött men efter en blick på Lillemannen som behöver lite omväxling så åkte vi. I Kista lät jag Milo springa av sig och oj vad skoj han hade det! Srang in i affärer och skulle undersöka allt! Var inne i en affär och köpte nya adidas skor till Milo och medans jag kikade lite så hade han tagit en stor herrsko och gått fram till en man som satt och prövade skor och gav den till honom. När han sedan skulle pröva den till Milos förtjusning så skrattade Milo så högt att alla började skratta med. Min son är så så så underbar så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det blev lite fler kläder från PoP, adidasskor till Milo och ett par skinnconverse till mig ( dom ser ut som skidskor, gammeldaxa )...
När vi var på väg hem fick jag ett mess om att MIN KAMERA hade kommit, det blev stressigt hem kan jag säga... Eftersom den inte har en inbyggd blixt så kommer jag att testa den ordentligt i morgon. Denna bild är tagen med nyskottet... ingen speciell bild eller så.. skulle nog sätt likadan ut med vilken kamera som helst. Ja ja...

Något jag tänkt på nu när Milo varit ifrån dagmamman ett tag är att hans temperament är mer harmonisk. Innan så hade han börjat att slå på mig och sedan sig själv och varit helt vansinnig om han inte fått som han vill, kastar sig bakåt mm. Vi får se nu på måndag om han får tillbaka det beteendet, jag hoppas verkligen INTE att han får det annars får jag tänka om.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0