min mamma

Till nästa helg kommer min mammas bror, fru och tonåring från Ungern och hälsar på. Min mor har fått nojja och varit och städat hos mig hela veckan. Jag låter henne för hon mår bra av det men när det går så långt att hon möblerat om, bytt ut växter, organiserat på hennes sätt i MIN garderob så går det för långt. Hon vill ju att jag ska bli glad men jag kan inte bli det och då får hon det till att det är jag som är otacksam. Jag kan inte ha något hemligt! Det är kränkande. Nu har hon satt upp några bambuskydd för blommorna i fönstret och det första jag gjorde var att ta bort dom men en kall blick. Jag tycker det är asfult och skiter i att mina, förlåt hennes, eller är det mina växter? som blir solskadade...

Hon har låtit bli mina lådor vid sängen som tur är. Skoj om hon skulle organiserat mina kondomer i regnbågens färger eller i strl ordning... Jag vågar nu inte stöka ner i mitt hem där Jag bor... Efter att mina släktingar åkt är det jag som gör om!

Trött e jag nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0