killen har temperament



Vilken eftermiddag!
Han var så himla grinig när vi kom hem och jag såg inte en möjlighet till att liva upp hans humör tills läggdax så han fick lite mellis och in i sin säng för vila. Väl i sängen var han INTE alls grinig utan pratade på om allt möjligt.
Jag tröttnade efter ett tag när jag insåg att han inte alls skulle somna så det var bara att ta upp honom.
Väl uppe var han minsann inte så himla glad som han lät i sängen, nä nä. Ramlade överallt, slog sig, blev frustrerad på allt, skrek, ville bli hållen, ville inte bli hållen, ville läsa en bok, ville inte läsa en bok... Jag höll på att slita av mig mer än ett hårstrå... fortsätter han så här blir jag nog gråhårig snart...

Man känner sig så usel när inget man gör fungerar. Inget man gör duger. Fast denna period kanske är någon slags förberedelse av vad komma skall.
Jag längtar tills vi kan prata med varandra, fast jag kommer nog att sakna hans språk nu, för det är ju så gulligt men det skulle underlätta om han kunde säga vad som besvärar honom så jag kan underlätta.

Han nickar fortfarande ja eller nej och ibland får jag ur något ord från honom. Varje dag övar vi på klocka och lampa men han är fortfarande i pekstadiet när jag frågar honom om han kan SÄGA "lampa" eller "klocka".
Han förstår ju så mycket men talet kommer när det kommer. Min teori är att han umgås mkt med min mamma och hon pratar ju enbart Ungerska med honom. Har läst att det kan ha lite med saken att göra.

Lillen sover fortfarande inte bra, även med Theralen. Visserligen får han det inte varje natt men under den perioden han fick det så var det bara enstaka nätter som han sov gott och länge.
Inatt vaknade han och skrek ett högt skrik och somnade om. Han skrämde mig så att min puls låg uppe i minst 150 för att sedan göra morgon 05.20.
Han vaknar runt 05.30.
Sover på dagis mellan 10.30-11.30 ( ibland mindre ).
Sen somnar han hemma runt 20.
Vaknar gör han ca 4-5 gånger natt, ibland vaknar han inte men ligger och gråter i sömnen.
Man tycker ju att han "borde" vara tröttare, sova bättre med så tidiga mornar och relativt sena kvällar för hans ålder...

Ja ja.. nog med mig... kunde ha kvar laddaren tills i morgon bitti.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0