äntligen igång igen!



Startade morgonen med en god smoothie som både jag och Milo gillar. Den är mättande för jag har både ägg, kesella och havregryn i.
Lämnade Lillen på dagis och med ivriga steg åkte jag till gymmet. Jag älskar doften av gymmet. Jag blir glad när jag kliver in.
Jag körde uppvärming på crossen, hade tänkt att köra 40 min men jag har missat mina järntabletter under några dagar och kände direkt att jag inte kunde syresätta mig ordentligt.
När jag inte tränat på ett tag ( 10 dagar ), blir jag som en duracellkanin och ser nog aningens påtänd ut för jag vill så mycket, har så mycket energi så det finns och vill göra allt på en å samma gång.
Blev 1,5 timme iallafall. Börjar få grepp på Kettlebell- svingen med :)
Pratade med dom på gymmet och dom kommer att få in TRX band snart. Jag har tränat med dom några gånger och gillar dom skarp.

Efter gymmet var det dax att inhandla mer protein. Har kört Dalblads vassle baserade shake och har hunnit läsa på lite mer. Oftast så köper jag en Gainomax efter träningen, dyrt i längden jag vet och jag är ute efter något man kan komplettera middagen med och som "håller" sig lite längre så nu är det TRIPLE PROTEIN jag ska testa.

Mina järntabletter är något jag kommer att få leva med resten av livet. En normal person ska ta 1 tablett á 20 mg om dagen - jag måste äta 4 st = 80 mg om dagen om jag ska hålla mina järnnivåer i balans och det är ett måste om jag ska kunna syresätta mig och kunna köra konditionsträning.

( min kurs börjar inte i morgon, den började igår..... lagom koll på läget )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0